Početna Arhiva

Ja nisam Antigona / I AM NOT ANTIGONE

Vivien von Abendorff & NT Sterija

Naša vragolasta adaptacija Jean Anouilh modernog klasika smeštena je u 21. vek. Reč je o generaciji revolucionara koji će se radije pobuniti preko Facebooka nego zaista učiniti nešto. Reč je o političarima koji izvrću istinu, o načinu na koji su stvorene priče i slike, a naročito o Antigoni koja se ne čini Antigonom .


T : @IamNotAntigone #FuckCreon ili Pronađite nas na Facebook-u !

Koncept & Tekst: Vivien fon Abendorff , Kalki Aporos
Adaptacija: Jean Anouilh
Reditelj: Peter Petkovšek
Glumci: Vivien fon Abendorff, Ivan Đorđević
Dramaturg: Kalki Aporos


Dizajn: Sofija Lučić
Tehnika: Ilija Momirov

Kustos: Darinka Pilári
Kompozitor: Joshua Emdon
Produkcija i komunikacija NL:
Bureau Barel

Sa zahvalnošću: Mirku Dobrosavljeviću, Milivoju Mlađenoviću, Đuri Mrđi , Dragoljubu Tašliću,
Donan Gallagher, Terry Payne, Xavier de Sousa

Ekstra Info :

Dozvolite nam da vam predstavimo Antigonu: mladu, ljutu devojku kraljevske krvi koja je upravo izgubila oba svoja brata u užasnom građanskom ratu. Ona ima sestru, Ismene, koja je izgleda više zainteresovana za odeću nego za bilo šta drugo. Verenik, Haemon, kraljev sin, njena iskrena ljubav od detinjstva. I budući svekar, Kreont, novopečeni kralj, koji tvrdi da donosi novi poredak mira i vedrine. .

Rat je upravo završen, venčanje se nazire u bliskoj budućnosti. Ali ovo nije vreme za slavlja. Ne za Antigonu. Antigona je ljuta. Iako je jedan od njene braće imao počasnu sahranu od strane države i proglašen za narodnog heroja, njen drugi brat je porekao sve to. On je posthumno nazvan lošim momkom, i leži anonimno u masovnoj grobnici. Antigona je izazvana ovom nepravdom, i shvata da ona mora da učini nešto povodom toga. Izjava . Performans. Nešto veliko. Nešto što će ljudi zapamtiti. Nešto što će promeniti svet.

Naša vragolasta adaptacija Jean Anouilh modernog klasika smeštena je u 21. vek. Reč je o generaciji revolucionara koja će se radije pobuniti preko Facebooka, nego da zaista učini nešto. Radi se o političarima koji izvrću istinu, o načinu na koji su stvorene priče i slike, a naročito o Antigoni koja nije Antigona.

 

AMSTERDAM FRINGE FESTIVAL

 

 

Reč reditelja (Peter Petkovšek)

 

Priča o Antigoni je jedan od najpoznatijih i večnih priča o čovečanstvu. Iz vremena antičke Grčke, kada je Sofokle napisao svoju verziju devojke koja se bori po nebeskim zakonima protiv ljudske nepravde, ona je prepisivana iznova i iznova, kako bi izrazila pitanja tadašnjeg vremena. Francuski književnik Žan Anouilh je o tome pisao tokom II svetskog rata da nas podseti na besmisao rata i podeljene Francuske. U našoj slobodnoj adaptaciji razmišljali smo o tome šta je tragedija u našem savremenom zapadnom svetu. Mi smo stalno bombardovani vestima i pričama o strahotama, od kojih smo neke i preživeli. Možemo li još uvek da podignemo glas protiv onoga što smatramo pogrešnim? Ili mi jednostavno postajemo jedna od bezbrojnih prolaznih informativnih vesti koje se pojavljuju i nestaju kao zvezde padalice, prepuštajući put sledećoj i njenih 2 minuta slave? Sa interneta i društvene mreže sada mogu da se prošire poruke širom sveta u nekoliko sekundi, ali u isto vreme čist delokrug ovih medija zamagljuje sve granice i ometa nas da vidimo čak i delić stvarnih razloga. Koliko naša generacija zaista može biti revolucionarna? Može li Antigona 21. veka još uvek postojati kao Antigona?

 

 

Vivien von Abendorff

 

Vivijen je završila svoje masters studije u teatru iz Rada (UK) 2011.godine. Od tada je radila na nekoliko uspešnih projekata u Londonu i Holandiji. Ovo je njen prva saradnja sa Srbijom, i njen prvi projekat u smislu kombinovane uloge kao umetnički direktor, ko-scenarista i glumica.

 

Kalki Aporos

 

Kalki je dosta glumio u Pozorišnoj akademiji u Maastricht-u (NL) i poseduje master diplomu stečenu na RADA (UK). Radio je kao glumac u pozorištu, na filmu i televiziji petnaest godina. On je režirao nagradnu igru, dobro kao što piše svoj sopstveni rad.

 

Peter Petkovsek

 Peter se trenutno priprema za finalizaciju njegovih studija pozorišne režije na Kolumbija univerzitetu u NY. Pre toga je završio masters studije u pozorištu u RADA (UK). Prethodne režiserske zasluge uključuju: Višnjik (A.Čehov), Slepac (M.Maeterlinck)  i adaptacija istočnoevropske bajke Čudno drvo.

 Ivan Đorđević   >>>

 

 

 PRESS

Politika - Beograd

RTS - Beograd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Danas je sreda, 26. jul 2017.

Online status

Imamo 75 gostiju na mreži